Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Domu Pomocy Społecznej w Popkowicach
Dom Pomocy Społecznej w Popkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Domu Pomocy Społecznej w Popkowicach.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Brak opisów większości zdjęć zamieszczonych na stronie
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marcin Ludian.
- E-mail: mludian@powiatkrasnicki.pl
- Telefon: 818261805 wewnętrzny 205
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Popkowicach
- Adres: Dom Pomocy Społecznej w Popkowicach
Popkowice 1, 23-250 Urzędów - E-mail: dps@dpspopkowice.pl
- Telefon: 81 821 31 13
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku.
Część mieszkalna Domu Pomocy Społecznej w Popkowicach podzielona jest na dwa budynki:
-budynek główny
-budynek pawilon angielski – Sue Ryder
Budynek główny posiada trzy wejścia. Wejście główne, którym można się dostać z poziomu terenu wchodząc po schodach, drugie z boku budynku głównego przy pomocy windy oraz trzecie wejście od tyłu budynku głównego. Najbardziej dogodne wejście znajduje się z boku budynku głównego: wejście do windy.
Opis dostępności korytarzy, schodów, windy i toalet.
W budynku głównym znajduje się winda, która zatrzymuje się na każdym piętrze. Toalety dla osób poruszających się na wózkach znajdują się na każdym oddziale obydwu budynków. Na korytarzach i klatkach schodowych zamontowane są poręcze.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynkach nie ma pętli indukcyjnych, jest radiowęzeł w dwóch budynkach i platforma w budynku głównym. W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W niedalekiej odległości od wejścia głównego wyznaczone jest jedno miejsce przewidziane dla osób niepełnosprawnych . Dojazd z tego miejsca parkingowego do wejścia drugiego(wejście do windy) przebiega najkrótszą i bezpieczną drogą po chodniku.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online ani nie został przeszkolony żaden pracownik z polskiego języka migowego.